wtorek, 9 listopada 2010

Deus Rex Dominator

Wczoraj znalazłem stronkę "The angels of God" na której po wpisaniu daty urodzenia pojawiają się dwie strony z opisami "aniołów stróży". Na 20 października 1977 przypadły: וָוָלָיָה i הֵיֹיֹאֵל przynajmniej jeśli założymy że skrypt poprawnie wszystko oblicza. Z ich opisów wynika że wpływ na mnie mają do tej pory chyba głównie negatywne aspekty obu.
Stwierdziłem zatem że w ramach polepszania stosunków przynajmniej z jednym z nich poczytam sobie psalm 88 w następujcej wersji:
Księga Psalmów 88:2-19 BT wyd.5
וָוָלָיָה, Boże mego zbawienia,
za dnia wołam
i nocą przed Tobą.
Niech dojdzie do Ciebie moja modlitwa,
nakłoń swego ucha na moje wołanie!
Bo dusza moja jest przesycona nieszczęściami,
a życie moje zbliża się do Szeolu.
Zaliczają mnie do tych, co schodzą do grobu,
stałem się podobny do męża bezsilnego.
Moje posłanie jest między zmarłymi,
tak jak zabitych, którzy leżą w grobie,
o których już nie pamiętasz,
którzy wypadli z Twojej ręki.
Umieściłeś mnie w dole głębokim,
w ciemnościach, w przepaści.
Ciąży nade mną Twoje oburzenie.
Sprawiłeś, że wszystkie Twe fale mnie dosięgły.
Oddaliłeś ode mnie moich znajomych,
uczyniłeś mnie dla nich ohydnym,
pozostaję w zamknięciu, bez wyjścia.
Moje oko słabnie od nieszczęścia,
codziennie wołam do Ciebie, וָוָלָיָה,
do Ciebie ręce wyciągam.
Czy dla cieniów czynisz cuda?
Czy zmarli wstaną i będą Cię sławić?
Czy to w grobie się opowiada o Twojej łasce,
a w Szeolu o Twojej wierności?
Czy Twoje cuda ukazują się w ciemnościach,
a sprawiedliwość Twoja w ziemi zapomnienia?
Ja zaś, o וָוָלָיָה, wołam do Ciebie
i rano modlitwa moja niech do Ciebie dotrze.
Czemu odrzucasz mnie, וָוָלָיָה,
ukrywasz oblicze swoje przede mną?
Ja jestem biedny i od dzieciństwa na progu śmierci,
dźwigałem grozę Twoją i mdlałem.
Nade mną przeszły Twe gniewy
i zgubiły mnie Twoje groźby.
Otaczają mnie nieustannie jak woda;
okrążają mnie wszystkie naraz.
Odsunąłeś ode mnie przyjaciół i towarzyszy;
domownikami moimi stały się ciemności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz