piątek, 1 marca 2013

Do posłów i kleru

sługo 
tak cię zwę
bo służysz
wszystkim dzieciom
ojców i matek
tego kraju

sługo
tak cię zwę
bo płacę
ze swych podatków
na twe
utrzymanie

sługo
złym sługą
jesteś

jeśli otrzymujesz
zapłaty więcej
niż dowolny
z twych panów
dzieci
tego kraju

sługo
złym sługą
jesteś

jeśli klękasz
przed swymi
wybranymi
mając za nic
dzieci
co są innymi

naród
wszystkie dzieci
twoi panowie
ci którzy płacą
za błędy twoje

nie ci co mają więcej
nie ci co nie mają nic

służysz narodowi
twym panem jestem ja
jak każdy kto daje
na twe utrzymanie
wielkość twej kiełbasy
jak i rozmiar interesu
nie obchodzi mnie wcale
jesteś mym sługą
nie moim panem

sługo
złożyłeś przysięgę
dzieciom
czasem bogu
złym sługą
jesteś
jeśli nie zrozumiałeś
wyboru

ten
  kto cię rozlicza
    nie jest już dzieckiem
sługo
  wykląłeś go poza nawias
    narodu więc dorósł

dziecko zmienione
w pana niewolnika
obrażanego
opluwanego
oszukiwanego
zastraszanego
wykorzystywanego
pracującego
na płace
zdrajców
dzieci
narodu

bezproduktywny zdrajco
czerpiący zyski
z mej niewolniczej
pracy
złodzieju
oszuście
krzywoprzysięgający
sługo mamony
wybiórczych bestii
czczących puste symbole
nie pamięć nauk
ludzi

mój były
sługo
jesteś oszustem
krzywoprzysiężcą
zdrajcą
czerpiącym zyski
z mej pracy
kłamcą
przed świadkami

pan cię rozlicza
jesteś martwy w mych oczach
pusty
próżny
i głupi

pan cię rozlicza
za rządzę władzy
sługo
zły
aż do przesady

pan cię rozlicza
nie widzi
wśród
żywych

sługo
nie jesteś
dla mnie
prawdziwy

jesteś iluzją
służby
fałszem tego słowa

wykląłeś
mnie z narodu
martwa jest twa mowa

cieniu
prawdy
złudzeniu
ofiarności
czczącym
swe martwe mzimu
w oparach doniosłości

sługo
  tak ciebie zwałem
zanim stałeś się
bestią
panującą 
nad krajem

klękać przed tobą
nie mam zamiaru
wyklinających dzieci
nie mam w poważaniu

a to
co
myślisz
o tym
co
robię
sobie
zostaw
dla siebie
w swoim własnym
        grobie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz