środa, 8 września 2010

Modlitwa

Sanctus, Sanctus, Sanctus Dominus exercituum;
plena est omnis terra gloria eius
Boże, którego jedno z Imion to LELAHEL, Boże wiedzy i mądrości, ja, który Jestem i mogę być i się stać, wzywam Cię, przez święte Imię, które jest HVIH1, abyś przeniknął mnie boskim światłem i blaskiem Swych promieni. Proszę, niech poprzez dotknięcie malach2 rozjaśni się mój umysł i obudzi chęć do nauki. Niech otworzą się me oczy na widzenie, a uszy na słuchanie. Niech się wytęży umysł na dalekie myślenie i niech rozbudzą się ukryte w nim talenty. Ty, który rozwiązujesz języki bojaźliwych i otwierasz oczy niewidzących, proszę Cię, chroń mnie od wszelkiej niewiedzy, błędów i pomyłek. Daj mi poznać prawdę, która zaprowadzi mnie na świetlistą drogę, będącą drogowskazem dla innych. Zstąp z wysokości Niebios, aby mnie oświecić. Wielkie są Imiona Boga i wielkie są Jego dzieła. On jest światłością świata, AEmeth3 która wyprowadza z ciemności.
Psalm 1114
Allelujah.
Z całego serca chcę chwalić Stwórcę
w radzie sprawiedliwych i na zgromadzeniu.
Wielkie są dzieła Elohim,
mogą ich doświadczyć wszyscy, którzy je miłują.
Majestat i wspaniałość - to Jego działanie,
a sprawiedliwość Jego trwać będzie zawsze.
Zapewnił pamięć swym cudom;
Elohim jest miłosierny i łaskawy.
Dał pokarm tym, którzy się Go boją;
pamiętać będzie wiecznie o swym przymierzu.
Ludowi swemu okazał potęgę dzieł swoich,
oddając im posiadłości pogan.
Dzieła rąk Jego to wierność i sprawiedliwość.
Wszystkie przykazania Jego są trwałe,
ustalone na wieki, na zawsze,
nadane ze słusznością i mocą.
Zesłał odkupienie swojemu ludowi,
ustanowił na wieki swoje przymierze;
a imię Jego jest święte i lęk wzbudza.
Bojaźń pana5 początkiem mądrości;
wspaniała zapłata dla tych, co według niej postępują,
a chwała Jego trwać będzie zawsze.
  1. HVIH - czyt. Chawajach (tłum. Istnienie)
  2. wysłańca ("anioła")
  3. Prawdą
  4. w interpretacji własnej, być może błędnej, imion - cała reszta z BT wyd. 5
  5. ADNI - czyt. adonaj (tłum. pan), rządzący w malkuth (tłum. królestwo) m.in. własnego umysłu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz